Composities

Strijkkwartet Nr. 1

Strijkkwartet Nr. 1 (2009) werd geschreven in opdracht van strijkkwartet ‘Enfin’, bestaande
uit leden en oud-leden van het Conservatorium in Tilburg.

Strijkkwartet Nr. 2

Strijkkwartet Nr. 2 (2010) werd geschreven in opdracht van Calliope Tsoupaki en tijdens het
Springfestival uitgevoerd door leerlingen van het Koninklijk Conservatorium in de Arnold
Schoenberg-zaal van genoemd Conservatorium.

Ballade

Ballade (2012) voor piano werd door Michelle Chow uitgevoerd op het Koninklijk
Conservatorium tijdens het Springfestival.

Before The Opera 

Before The Opera (2014) is een liedje voor zang, piano en contrabas. Het werk is geïnspireerd op een Winnie the Pooh gerelateerd gedicht van A. A. Milne. Uitgevoerd in het najaar van 2014 tijdens het Spring Festival Den Haag. Tenor: Hidde Kleikamp Contrabas: Cody Takács Piano: Max van Platen

Opname ”Before The Opera”

10 Miniatuurtjes

10 Miniatuurtjes (2016). Een compositie voor en over “Harold” (de kat van Max). Door
middel van teksten en voorspellingen heeft hij geprobeerd de luisteraar mee te nemen door
het gehele leven van Harold. Uitgevoerd tijdens het Springfestival (2017) Koninklijk
Conservatorium Den Haag en op uitnodiging van de Tjechische Ambassadeur, mevrouw
Jana Reinišová, op de Tsjechische Ambassade in Den Haag. Piano: Max van Platen, Percussie:
Ricardo Oliveira.

Two Movements

Two Movements (2017). Een compositieopdracht van het Nederlands Blazers Ensemble.
Uitgevoerd door het ensemble tijdens de familieconcerten in december 2017, in Drachten,
Den Haag en Enschede.

Ouverture 

Ouverture ‘Sterrenbeeld de leeuw’ (maart 2019). Eindexamen hoofdvak compositie.
Uitgevoerd in Korzo Theater door studenten harp en docent harp: Ernestine Stoop.

Geschreven als opening van een nog te componeren opera met een libretto van Stanley Harkink.

Kermis in de hel

Kermis in de hel (2020) Een compositie geschreven voor het Haagse ensemble ‘Kluster5’.
Viool: Isa Goldschmeding Piano: Tim Sabel Slagwerk: Mervyn Groot Gitaar: Martin van Hees Saxofoon: Daan van Koppen.

Opgenomen in het Muziekgebouw aan ’t IJ, Amsterdam en uitgezonden op NPO 4.

Opname ”Kermis in de Hel”

Voor ik slaap

Voor ik slaap (2021). Een privé ‘Corona’ opdrachtcompositie voor piano (Charlie Bo Meijering) en bariton (Vincent Kusters). Tekst: Stanley Harkink.

Uitvoering: Programma Vrije Geluiden, VPRO, NPO 2 extra, op zondag 26 september
2021. 

Opname ”Voor ik slaap”

Dans van de Ekster

Dans van de Ekster (2022) werd In februari 2022 door het Residentie Orkest in de reeks
One Minute Symphonies in première gebracht. De compositie is geinspireerd door ”De blauwe vlam” van Constant.

Een korte uitleg over het compositorisch proces van ”Dans van de Ekster”

Ode al vento

Ode al vento (2022) is geschreven in opdracht van het residentieorkest en De Staten-Generaal ter gelegenheid van de Verenigde Vergadering op Prinsjesdag. Het stuk werd uitgevoerd door het koperkwintet van het Haagse Residentie Orkest. “Ik heb geprobeerd het karakter van Prinsjesdag in noten te vangen.”

Beeldfragmenten van de repetitie van ”Ode al vento”

Trio voor Piano, Viool en Cello

Trio voor Piano, Viool en Cello (2023) voor het Delta Piano Trio is een compositie van ongeveer 5 minuten voor op het programma: Uit Einstein’s vioolkist.

Het is een compositie geworden die gaat over ‘de weg van onrust naar rust’. Onderstaande anekdote over Einstein heeft mij daartoe geinspireerd.

….” Einstein vond het heerlijk om te gaan zeilen. Hij deed dit om te ontspannen, tot rust te komen en om zijn hoofd leeg te maken. Er zijn verhalen van dorpsbewoners rond de kust van Frankrijk die erg bezorgd waren omdat ze een zeilboot zagen waarop niemand aan het sturen was. Einstein stond dan op de boot stilstaand voor zich uit te turen. Ikzelf kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je op zo’n zeilboot op het water dobbert, je hoofd leeg raakt en je helemaal tot rust komt. Daarom heb ik me door dit beeld en deze prachtige gedachte laten inspireren voor deze compositie. Ik heb de rust proberen te vatten. Dat heb ik gedaan door eerst de onrust goed uit te beelden, waardoor het contrast en de overgang naar rust voelbaar is ….”